Härlig helg!

Har haft en fantastiskt härlig helg!
Lördagen började med att grillen på balkongen tändes och bacon grillades och en riktig cowboy frukost serverades. Vita bönor i tomatsås, grillade brödskivor och stekt ägg.. såå gott!
Sen packades picknick väskan med hemmagjord iste, bananer, päron och chokladkakor. Sen blev det en liten promend på ca 5 min till vattnet, där segelbåtarna låg och guppade mot bryggorna, där gräset doftade sommar och fåglarna kvittrade för full hals. Solen smekte min hud medan exotiska dofter letade sig fram i min näsa från en grill lite längre bort, en zigenarfamilj som stod och viftade med grillverktygen och snackade i mun på varann. En känsla av att vara utomlands infann sig när jag slöt ögonen. Så härligt!
Några timmar senare blev det åter grillning på balkongen och den här gången grillades det majskolvar med smält smör och örtsalt.. mmmm..
Sen blev jag hämtad av min bästa killkompis och åkte till honom för att käka middag med sex andra av mina härliga vänner. Det blev honungsmarinerad lax i ugn med krossade jordnötter och rosé på det. Njam njam! Sen så blev det en massa glada skratt..
På söndagen var tvätten inbokad och jag vaknade till regnet som stänkte mot rutan, kunde jag ha mer tur med vädret?
Jag tvättade i några timmar med gott samvete, handlade och hamnade senare på en familjemiddag med god mat, tv-spel och plump. Mysigt värre!
Sen sov jag gott de få timmar jag lyckades klämma in :)


Foto: Jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0