Inget bloggvett

Har vettigare saker att göra än att blogga för tillfället. Dessutom så har lusten försvunnit, vill leva livet istället för att skriva om det... börjar väl igen när det är höst eller nåt :P

♥Puss så länge!♥

Sista dagen på semestern

Igår var jag på bio med min älskade vän Anna! Vi såg baksmällan och jag säger bara se den!!!
Vi åt middag innan och snackade en massa som vanligt, sen efter filmen tog vi ett glas vitt på en uteservering. Härligt!
Idag är min sista dag på semestern och igår stack min älskling iväg på en road trip i europa tillsammans med två barndsomsvänner. Så en vecka blir jag själv.
Jag är nöjd med hur min semester blev. Vädret har inte gått att klaga på och jag har gjort en massa roligt :) Känns lite konstigt att gå tillbaka till jobbet nu när man kopplat bort det helt och hållet. Men samtidigt blir det nog ganska skönt eftersom jag är totalt utvilad och har samlat en massa nya krafter inför den långa och mörka hösten som väntar.

Benjamin Button!

Benjamin Button

En gripande och otroligt välgjord film!
Häpnandsväckande!
Cate Blanchett gör en strålande insatts!
 Brad Pitt har aldrig varit bättre!

Filmen får 5/5 av mig!
Se den!

Hemma igen

Hemma igen från en jätte mysig miniresa!
Jag och min älskling åkte till Turku (uttalas Torko) alltså Åbo och sov där två nätter på ett mysigt hotell.
Vi har ätit jätte gott, varit i Turkus slott där de har bevarat allt i sitt gamla skick och sparat inredning, kläder, smycken, köksredskap från 1200-1800 talet. Super häftigt! Det tog över 2 timmar att ta sig igenom hela slottets alla delar, och efteråt var vi så fyllda med intryck att vi nästan somnade på en parkbänk :P Vi har tittat i en vacker kyrka men den stora domkyrkan var stängd :S, vi har gått gata upp och gata ner, tittat i varenda butik (nästan), gått längst hamnen och ätit underbar glass och mycket mer. Det blev en riktigt härlig visit!
Sen blev det en natt på båten också och imorse kl 06.30 var vi i Stockholm. Nu är det bara en helg kvar av min semester! Den har gått så snabbt, men nya krafter är samlade och många förändringar har skett på jobbet medan jag varit borta och förändringar är bra!

Turkus Slott

Turkus Hamn

Finland!

Imorgon bär det av till Finland!

Vi ska fira våra 5 år tillsammans i Finland där vi båda har hälften av våra rötter

Myyyysiga helg!

Har precis smällt i mig en fantastisk sushi och ska nu gosa ner mig i soffan men först kan jag berätta lite om min myyyysiga helg på pappas land och hälsade på pappa, hans fru och mina två småsyskon lillbrorsan på 7 och lillsyrran på 10 år.
Vi har ätit, ätit och åter ätit och badat i mängder! De har huset precis vid två sjöar på vardera sida, så det är bara att välja och vraka. 26 grader i vattnet var det dessutom, underbart! Så jag och lillsyrran badade i två timmar i streck och jag kände mig också som 10 :) Sen igår stack storesyrran (26 år :P) och min älskling kom och hälsade på. Vi badade i ösregn, skit härligt! På kvällen spelade vi boul med grannarna och tjejerna vann :P
Tyvärr har jag missat att ta kort :O fy på mig! Men det blev en riktigt härlig helg fylld med glada skratt och sköna dopp!
Om en vecka börjar jobbet igen....

Kofläckig filt

Idag satt jag på en kofläckig filt i rålis och spelade kort med min söta vän Linda missolof.blogg.se. Vi åt vindruvor, vattenmelon och nougatkakor. Vi kommer nu inte ses på ca 1 månad! :-/
Sen har jag inte gjort så mycket, lagat mat och läst om Michael Jackson. Det är så sorgligt att han är död :(
Imorgon bär det av till pappas land...

Lyxdag!

Idag har jag haft en riktigt njutar dag! Först gjorde jag fransk manikyr och dessutom förlängde mina naglar, det blev hur snyggt som helst, jag är super nöjd! Tidgare har jag gjort fyrkantig tipp på naglarna men nu betsämde jag mig för att göra runda tippar vilket ser väldigt naturligt ut. Satt i 2 timmar men det var det värt och inte var det dyrt heller. Det blev min födelsedagsprsent til mig själv :)
Sen gick jag och älsklingen och åt på en Indisk Restaurang, riktigt gott! Vi hamnade båda i "paltkoma" vilket är ett uttryck min familj använder för att beskriva när man är mer än proppmätt. För att få bort vår paltkoma så tog vi en härlig promenad och planerade vår lilla resa vi ska göra nästa vecka. Han fick nämligen en resa av mig i 5-årspresent :D Mer info kommer sen...
Nu i helgen ska jag till min pappas land, det ska bli super härligt med mycket bad och bus med småsyskonen :)