Disney nostalgi!

Jag har börjat titta på Disneyfilmer igen, nostaligskt så det står härliga till! I förrgår blev det Den lilla sjöjungfrun som jag äääälskade som barn, jag ville vara Ariel, jag färgade tillochmed håret sådär illrött som hon har, men när det växte ut såg det ut som om jag var flintskallig eftersom mitt naturliga hår är så ljust.. inte bra. Så mamma skulle sätta i nåt avfärgningsmedel som skulle dra ut alla färg, men istället drog det ut även min naturliga hårfärg så jag blev kritvit i håret förutom topparna ca 1 dm som blev morotsfärgad!!! Katastroooof! Jag var 14 år och väldigt känslig när det gällde utseendet så jag hade att välja på att ha mössa inomhus eller sjukskriva mig, det blev det sistnämnda. Jag grät och skrek om vartannat. Stackars mamma som bara försökte vara snäll och hjälpa mig. Tillslut så färgade vi om mitt hår i en guldblond nyans som var lik min egen färg.

Nu ska jag tillbaka till jobbet igen för nu är rasten sluuut. Ikväll ska det ätas på restaurang! Mys :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0