Bergochdalbana

Nu har det hänt!
Mitt förflutna har kastat sig på mig som en blodtörstig och eldsprutande drake. Han har legat under min säng en tid och bara väntat på det rätta tillfället, då jag är som mest mottaglig. Nu när solen skiner och allt egentligen ska vara lättsamt blev plötsligt grå och jobbig. Idag har jag inte ens märkt av den strålande solen och sommarvärmen, jag har varit som i en bubbla.. Drömmar som naglar sig fast i mitt vakna tillstånd, som inte vill släppa när jag slår upp ögonen på morgonen. Är det som Freud säger att drömmar är det undermedvetna som försöker kommunicera med jaget? Mitt inre hänger inte med min takt. Allt har gått så fort, jag har tryckt undan allt det jobbiga och bara gått vidare. Men då blir det såhär, som att gå in i en vägg 'Hallå!!! Vakna! Du måste ta tag i dina inre konflikter för att kunna ge 100% av dig själv, du måste reda ut, känna, dela upp och känna efter. Låt dig få gråta, skrika, slåss, tillåt dig att bli ledsen och förvirrad!!!!!'
Att bearbeta är en viktig del av livets bergochdalbana, efter en dal måste man bearbeta fallet för att kunna njuta av berget...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0