Filosoferar...

Behöver gnälla av mig lite!!! What the fuck is going on here???? Halsfluss!! Ja men jag tackar, tackar och bockar, niger inför dig gud... Ditt as!!!
Jag är inte religiös, men troende på mitt eget sett, och om det nu finns något större än oss så är frågan, vad i helvete sysslar han med???? Okej, okej, jag ska lugna ner mig lite och vara realistisk i allt det här, jag är ju ändå en liten fjärt i rymden och inget gud egentligen lägger så mycket vikt i... och rent vetenskapligt så har allt det här med mitt immunförsvar att göra... okej att jag fick en kraftig och allvarlig blodförgiftning i höstas som vem som helst kan få, och att den ledde till både lunginflammation, magsjuka och en massa olika biverkningar är normalt.. följdsjukdomar får man helt enkelt räkna med.. och att jag sen fick veta att det tar ca 6 månader för immunförsvaret att bygga upp sig igen är helt i sin ordning, vilket i sin tur kan leda till att jag lättare får andra sjukdomar och förkylningar, vilket är NORMALT!!! Så... det har inget med gud att göra, eller att jag kanske varit en riktig skit i mitt förra liv. Men för fan nu räcker det med sjukdomar!!!!! Gaaaah!!! Femte sjukdomen på ett halvår som kräver medicinering, What the fuck!!!
Det är lätt att skylla på något högre väsen när allt går åt pipsvängen, men oftast kommer inte olyckor ensamma, det är bara så, trots om man tror på Allah, Mohammed, Gud, Jesus, Buddha eller nån annan gud så får du vara med om skit under ditt liv. Det spelar ingen roll hur troende eller vetenskaplig du är så får du nog uppleva orättvisa och smärta någon gång under ditt liv, vilket är NORMALT!!! Men såklart kan det vara skönt att skylla på något man inte kan ta på, att finna stöd i något du inte kan riktigt förklara. Jag tror att alla människor behöver något att tro på, på ett eller annat sätt, om det inte är något högre väsen så i alla fall sin egen kunskap och förmåga, eller familjens kärlek, eller vännernas stöd eller något annat. Jag tror att det är strävan efter tron på sig själv som gör människan.. haha, shit så djupt det här blev när jag från början bara ville klaga lite på min enorma otur som jag haft det senaste halvåret.
Det handlar om ren och skär otur, men samtidigt kan det vara en sorts meninge med det hela.
Jag är lite kluven när det gäller öde och slump, kan ibland tro stenhårt på ödet, och ibland på slump och att man själv kan påverka sina vägar genom livet.. men samtidigt så har allt sin lilla mening trots att det verkligen svider just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0