Magisk natt!

I natt föddes min systerson! Jag var med under förlossningen, fick se hur min älskade storasyster kämpade, tog i med alla sina krafter utan smärtlindring och fick sig en vacker son.
Hon har alltid varit min idol men nu har jag verkligen fått det bekräftat, att hon är en stark och helt fantastisk människa! Att efter 47 timmars värkan lyckas föda en pojke utan smärtlindring. Bara med hjälp av rätt andning. Hon sa redan från början att hon inte ville ha någon smärtlindring, hon ville göra det så naturligt som möjligt, på det sätt vi är skapta att göra det på. Självklart var hon medveten att det kan bli komplikationer och då kan behöva extra hjälp. Men allt flöt på så bra, hon mötte smärtan istället för att bli rädd för den som många kvinnor blir.
Jag filmade hela förlossningen, som var så vacker, så harmonisk precis som hon ville ha det. I bakgrunden spelades hennes egenvald musik, hon fick föda på den avdelningen som hon ville, där bara två kvinnor får föda åt gången, så det är först till kvarn.. och hon hade turen att få vara just där. En avdelning som är skapad för att få en så harmonisk upplevelse som möjligt, rum som är gjorda i hemmamiljö utan alla läskiga apparater och vita väggar. Två underbara barnmorskor var med och satt på knä när min syster satt och hade sin andra hälft sittandes på en stol bakom hennes rygg. Det var en magisk natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0