Varför?

Varför är vi fördömda? Har någon lagt en förbannelse över min familj eller vad är det frågan om? Hur kommer det sig att alla våra katter blir överkörda?
Jag är uppvuxen med katt och är det bästa djuret jag vet. Jag har själv två. Alla våra katter har försvunnit eller blivit överkörda och det gör lika ont varje gång. Så förbannat jobbigt men trots detta kan vi inte låta bli att skaffa oss nya fantastiska katter. Igår blev min mammas älskade katt överkörd, brutalt och kallt. Bilen har sedan lämnat platsen (som vanligt) och en kvinna kom gående och fick syn på den lilla krabaten på gatan, hon ringde numret som stod på halsbandet. Nu är hon begravd bredvid vår andra katt, snart har vi en hel djurkyrkogård.
Det är knappt någon trafik där, endast 30km/h vägar och vi tycker inte att katter ska vara inomhus, det ska få vara ute i det fria.
Många av mina vänner har katter och de har minsann blivit gamla, dött av ålder. Tillochmed en vän som hade en katt mitt i Vasastan blev 20 år gammal! Hur är det möjligt?
Mina katter lever ännu, de är tre år (21 maj) och jag hoppas innerligt att de ska få leva länge. Jag har aldrig haft en katt längre än sex år... sorgligt... Blir så ledsen. :(
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0