Mys med lillasyster!

Igår firade jag min underbara lillasysters 10-årsdag! Hon fyller egentligen år den 14 maj men då hade jag ingen möjlighet att fira henne så det blev igår istället utan hennes vetskap.
Jag åkte till hennes skola och fick leta efter henne i en halvtimma, typiskt ungar alltså :P När jag väl hittar henne vid pingisbordet blir hon så förvånad över att se mig så hon utbrister: "Nej, men... vad gör du här?" Pinsamt värre när storesyrran kommer oanmäld till plugget när hon är med kompisar, så jobbigt! Men jag såg i hennes ögon att hon blev väldigt glad. Hon sa hejdå till sina kompisar och gick ut ifrån rummet innan hon ville krama mig och då utbrast hon: "Hej Sandra! Vad ska vi göra? Måste Simon vara med?" Simon är lillebrorsan som går i samma skola. Då berättar jag för henne att jag ska fira hennes födelsedag och att det bara blir vi två!
Vi köper glass och en varsin banan sen åker vi till Universitetet och går till Naturhistoriska Riksmuséet, och jag hade turen att Julia aldrig varit där tidigare. Vi går runt bland utställningarna och ser på de uppstoppade djuren, dinosaurieskeletten, människokroppen och intelligenstest. Sen går vi och ser resan till månen på Cosmonova, en animerad 3D film som kräver speciella glasögon för att få 3D känslan, super häftigt och Julia var i extas! Sen gick vi och åt på en Thai restaurang. Hur mysigt som helst! Sen så gick jag med henne hem och så fick jag se på henne urgulliga sköldpadda som hon fick i present.
En super mysig systerdag!

          
Våra fina 3D glasögon

 
 Tack för maten den var god! Mitt i maten stog en orkidé! Mvh/Sandra & Julia
Julia skrev på servetten på restaurangen som heter just Orkidé.

Kommentarer
Postat av: Linda

Låter jätte mysigt! Grattis på Julia.



Har sköldpaddan fått ett namn ännu!? Eller när blir den ett kön föresten?

2009-05-28 @ 13:28:19
URL: http://missolof.blogg.se/
Postat av: ♥ Sandra ♥

Precis! Haha kul att du hittade mig här =) HHur går det på jobbet? Jag njuter för fulla muggar av att vara ledig haha ;)

2009-05-28 @ 22:20:55
URL: http://lovebysandra.blogg.se/
Postat av: ♥ Sandra ♥

LYCKOST! :P Hoppas det gick bra i ringen! :) Puss puss

2009-05-29 @ 18:12:46
URL: http://lovebysandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0