HB och folkdräkt!

Det blir HB och riktigt midsommartåg med levande orkester till midsommar... igen. Detta sker i Dalarna, mitt fantastiska lantställe i Gulleråsen, strax utanför Rättvik. Där är det sommar på riktigt. En flera meter hög midsommarstång med blomsterkransar stora som cykelhjul och doften av cyren blandas med lukten från kokt korv och mjukglass. Folkdräkter, dragspel och springande barn, skratt och små grodorna ekar i den ljumna luften. Det ska bli så härligt!
På kvällen är det alltid dans på dansbanan med liveband som spelar allt ifrån Arvingarna till... Sven Ingvars :P och HB i mängder, dunkar dukas upp och juiceförpackningarna smälls ner i borden, det ska blandas direkt i mun, en klunk HB och en klunk juice och så är det bara att gurgla... fy fan! Men full blir man :)
Längtar efter sommaren! Min första riktiga semester någonsin om man bortser från sommarloven när man var liten. Betald och planerad semester har jag aldrig haft förut, tidigare har jag bara fått ta ledigt då det gått, lite strödagar.. förra sommaren var jag bara ledig en vecka. Men nu ska jag få riktig semester!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Yeeeee. Underbar midsommar kommer det att bli!!

2009-05-21 @ 09:35:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0