I´m Back!

I´m baaack!
Kom hem för en halvtimma sen, släppte in den ena katten och släppte ut den andra. Rensade i kattoan, kollade om någon skit fanns där den inte skulle finnas men icke sa nicke, inget skit på fel ställe den här gången :)

Så hur har midsommar varit? Blöt i både regn och sprit :P
Jag firade midsommar tillsammans med mor, hennes man, hans två barn, min älskling och min goda vän Anna.
På fredagen kom vi upp och då åkte vi först till min mormors lantställe och åt midsommarlunch och gick till stången. Jag och Anna skakade våra lurviga runt stången tillsammans med skräckslagna barn i fina folkdräkter och blommiga mössor för hårt knutna under deras tjocka hakor. Det blåste och regnade men vi behöll humöret. Sedan åkte vi till vårt lantställe. Vi bastade medan regnet smattrade på det enda fönstret, härligt!
Sen sov vi som små änglar eller rättare sagt klubbade sälar.
Vi vaknade på lördagen till regn och åter regn, efter frukosten sprack himlen upp och jag drog på mig min nya blommiga långklänning och vi gick till festplatsen där dalmasarna gjorde ordning stången och reste den. Jag och Anna hade gjort våra livs första blomkransar helt själva och vi kände oss som riktiga nollåttor där vi stod fina i klänningar med fönade hår, pudrade näsor och blomsterkransar på våra hjässor, men fina, det var vi :) (bilder kommer)
Sedan kom regnet! Temperaturen sjönk 6 grader på två minuter och humöret lika så. Vi drog oss tillbaka, muddrade på oss fyra tröjor, två par byxor, jacka och rejäla skor och gick ner till den årliga grillfesten. Drinkarna blandades, kycklingen griljerades tillsammans med hemmalagad potatissallad och lakritsshots och stämningen låg på topp. Sen bar det av tillbaka till festplatsen där ett levande band spelade allt ifrån Arvingarna till Vikingarna :P Dunkarna slogs i borden och vätskan fylldes på lika fort som den hälldes i allas strupar.
Sedan försökte vi ta oss hemåt, min kära vän blev rund som en boll under fötterna och gödde var och varannan buske på vägen, men kul hade vi!!!
Dagen efter behöver inte prata om haha!
Men helgen blev riktigt lyckad trots att det "bara var par överallt" som Anna uttryckte det.
Jag hoppas ni också hade en lyckad midsommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0