En dag man kunde vara utan

Dagen började dåligt och slutade värre.
Jag vaknar med kraftig mensvärk, kommer 10 min försent till jobbet och värken sitter i hela dagen och magen börjar kurra innan mina fyra timmars jobb är över. Efter jobbet reklamerar jag min vardagsrumslampa och får en ny, går ut i regnet och ska hem till mamma för att hämta en GPS. Står vid busshållplatsen och lyckas ta den enda bussen som inte går raka vägen (av ca 7 bussar). När jag väl upptäcker att det är fel buss är det för sent, istället för att resan ska ta 20 min så tar den 45 min. Regnet öser ner utanför fönstrena och humöret sjunker ner i golvet. När jag väl är framme är jag tvungen att gå en bit till en vän för att hämta nycklarna till mamma. Shloff, smosch, schlafs, schlurp låter det när jag plaskar omkring i mina vita tygskor på den dyngsura asfalten. Inget paraply hade jag heller.
När jag väl hade hämtat nycklarna och står placerad på busshållplatsen som ska ta mig några stationer till så slamsas min pappåse där min nya fungerande lampa ligger och förvandlas till kletig pappersmassa, ena handtaget lossnar och jag får bära på lampan i famnen hela vägen till mamma. Väl där byter jag till en annan påse och upptäcker att min hunger blivit så kraftig att jag nästan får svindel, jag börjar gräva i kökskåpen och hittar ett paket kakor, trycker i mig ett par och tar sedan med mig hela paketet.
När jag väl är på väg till bussen igen för att ÄNTLIGEN ta mig hem så kör en bil förbi och rakt igenom en stor vattenpöl som hamnar på mig, nu var till och med bh:n blöt. Jag vänder mig om och skriker alla de tänkbara svordomar och fortsätter gå.
Sen sitter jag på bussen med stelfrusna tår och blöt från topp till tå.
3 timmar senare sätter jag nyckeln i dörren. Äntligen hemma, och där möts jag av en termos fylld med varm choklad och ett paket digestive som min älskling ordnat innan han stack till en kompis.
När jag fick syn på termosen på köksbordet tinade mina tår :) ♥ ♥ ♥


Kommentarer
Postat av: ♥ Sandra ♥

haha förlåååt :Pdetsamma gumman pusss

2009-06-13 @ 22:16:42
URL: http://lovebysandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0