Positivt? Negativt? Du bestämmer!

Äh, jag började skriva på något sen raderade jag det. Jag blev lite ledsen över det jag skrev så nu ska jag skriva nåt trevligare istället... trots att jag egentligen vill skriva om deppiga saker idag, så kan man ju alltid ändra sin inställning. Jag säger inte att det är enkelt men ett knep är att göra som när man var liten och pratade tvärtom språket, ja blev nej och nej blev ja. Jag hatar choklad, vilket egentligen betyder jag älskar choklad. Så om man har en dålig dag är det bara att använda sig av tvärtom språket. Tillslut blir det bättre, för man tvingar hjärnan att säga positiva saker. Hjärnan är ju den mest komplicerade prylen i världen. Genom att tänka negativt blir man negativ, sur och tillochmed sjuk. Man kan själv med egen vilja bli sjuk genom att tänka negativt och försämra sitt immunförsvar, läskigt egentligen. Så därför funkar positvia tankar precis på samma sätt! Tänk på det! Om du låtsas vara glad, blir du glad. Om du låtsas vara sur blir du sur. Alla kanske inte riktigt tror på det här utan är övertygade om att om jag vaknar sur är jag sur och kan inte ändra på det med viljekraft, men jag är helt övertygad om att man själv kan bestämma över hur man ska må just idag. Självklart kan ju humöret ändras av saker som händer under dagen, men man kan ändå försöka vinkla negativa saker till något positivt.
Jag är en sån person som har lätt att låta och skriva positivt, men som egentligen inte är det. Jag har VÄLDIGT lätt för att tänka negativt för ibland får jag för mig att om jag tänker negativt förbereder jag mig på hur det ska kännas om det blir negativt, men om jag skulle tänka positivt och det blir negativit skulle jag istället bli så chockad av den negativa känslan att jag inte skulle kunna hantera det. Hmm...?
Nåt att fundera på kanske.
//Sassa


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag älskar dig just för att du är så jävla negativ!!! =)

2007-10-16 @ 15:08:06
URL: http://missolof.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0