Go with the flow

Nu blev det sådär igen, ja att jag börjar skriva ett inlägg och ångrar mig mitt i. Jag läste igenom och inser att det inte alls var det jag egentligen ville skriva om, och nu börjar jag om men vet fortfarande inte vad jag vill skriva om så jag låter det komma ut naturligt. Det är ju så det mesta gör, kommer ut naturligt. Som när man är nervös för en blinddate exempelvis (har varit på många sådana) så är man alltid nervös och vet inte vad man ska prata om osv men om man bara låter det var så kommer det naturligt. Så är det med livet, det är bara att ta sig ut i världen så kommer det naturligt. Om man anstränger sig för mycket och funderar så blir det ansträngt och onaturligt, och framförallt jobbigt i slutändan så därför ska man låta inspirationen komma och inte försöka fånga den. Inspiration dyker oftast upp när man minst anar det, samma med kärleken.
Så sluta oroa dig för allt möjligt och låt istället det lösa sig med tiden.
Vet inte om det här var det jag vill skriva om men nu blev det ett flummigt inlägg istället för att berätta hur min helg varit som var tanken från början.
//Sassa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0