Det SKA bara gå!

Jag vet inte hur seg den här dagen kommer bli. Men just nu känns den trög som YES. Grön, flytande och dryg som tusan. Ja men så brukar dagarna vara på hösten. Gröna, slemmiga och trögflytande. Jag skriver så mycket om hösten, jag har insett att vädret och årstiden påverkar hela mitt sett att vara, skriva och tänka. Nu lovar jag att inte nämna årstiden eller kommentera vädret.
Så idag. Idag ska vi repa som in i attan, vi ska repa själva texten, försöka hitta våra roller och träna på hur vi ska gå omkring på scen. Betoningar, undertexter, den bakomliggande meningen i det man säger, ja det är mycket att forska i.
För er som inte vet så har jag och min goda vän Linda skrivit ett teatermanus som vi nu ska träna på, spela upp och regissera. Om en månad!!! Det känns TOTALT omöjligt nu men det SKA bara gå. Så är det! Därför kan jag egentligen inte sitta här och hänga.. men Linda är nu och köper frukost så jag kan hänga ett tag till.

Den här bilden är på Linda och mig. (Linda är brunetten) Det är januari och vi är ute och festar. Jag tycker om den här bilden för ljuset är fint och för att vi INTE gör så mycket grimaser. Annars brukar vi se groteska ut på bilder, och då menar jag groteska. Fullkomligt förjävligt fula, men den här är en av de normalaste bilderna vi har på oss tillsammans faktiskt!
Nä nu får jag ta och skärpa mig och komma igång med tankeverksamheten!
//Sassa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0