Missnöjen hit och dit

Det är skönt att ordna upp saker och ting som man är missnöjd med. Som det här med min skola. Jag och Linda (min projektkompis) har varit lite missnöjda den senaste tiden med hur vår skola behandlar vår kurs, vi går i en nystartad kurs som kallas för Kulturparaplyets tredje termin, jag orkar verkligen inte dra allt för er nu om vad det är för linje, vad man gör och så vidare utan det är en kurs på en termin. En fortsatt kurs som alla esteter i den här skolan får möjligheten att gå. Vi har i alla fall inte setts som en linje på skolan, vi får inte ens ta klassfoto!!! Vi är 12 elever som alla gör egna projekt. Film, skriv eller teater projekt. I alla fall! Jag har så svårt att komma till saken. Vi har inte fått en bestämd lokal, eller rum där vi får vara, och vår mentor och lärare som har hand om hela den här kursen har fått indragna timmar av vår kära rektor. Så vi, ja idag alltså stormade vi in på rektorns kontor och ställde oss på ett bord och skrek rätt ut "Nu jävlar får det vara nog! Vi är så in i helvete trötta på att du ignorerar oss som elever och som kurs här på skolan! Du får för fan ta ditt ansvar som rektor och ge oss plats och tid, ge oss en lärare och ett klassrum!!!!! Vi vill inte behöva betala mycket mer i terminsavgift än vad andra elever gör som har tillgång till lärare och klassrum varje fucking dag!!!!!!" Självklart gick det inte riktigt till så utan vi knackade på snällt och bad om att få prata med honom. Sen gick vi igenom allt vi funderat på. Sansat och behärskat och framförallt moget.
//Sassa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0