Kaffe är för vuxna

Fy i helvete vad jag är trött på allt just nu. Vill bara sova. Är så sömnig.
Såg på Ringaren igår på teater som visades i samarbete med Södra Fot och Stadsmissionen. Kanske 90% av ensamblen bestod av hemlösa från Stockholm, det var jätte häftigt och de var duktiga för att aldrig sysslat med teater förut.

Nu är jag trött på regn och gråa toner och starka lysrör, nu är jag trött på kalla kinder och våta sulor, nu är jag trött på torra händer och trassligt hår.

Vi skulle ha lektion nu mellan 9-10.20 men var är vår lärare? Vi skulle få repa med henne men hon finns inte någonstans. Hon har glömt oss, hon ligger nog i sin varma säng och nussar sött. Eller så kanske hon dricker en rykande kopp kaffe med DN i knät. Varken en rykande kopp kaffe eller DN lockar mig särskilt mycket men jag vet att de flesta vuxna tycker att det är livskvalitet. Nybryggt kaffe och en tidning "det är livet!" För de flesta vuxna. Jag är vuxen men inte kaffevuxen, har aldrig lärt mig att tycka om kaffe. usch, det är beskt och helt enkelt vidrigt, i alla fall slät. En kaffelatte slinker lätt ner eller ännu bättre ett högt glas med iskaffe! En vanlig slät kaffe utan socker och mjölk, nej tack det klarar jag mig utan. Te däremot är riktigt gott, det kan jag bli riktigt sugen på och kan dricka flera koppar i rad om jag är på rätt tehumör. Grönt, rött, svart, gult, vitt ja alla färger går utmärkt. Frukt, vanilj, kanel, Chai, mint, ja det mesta går ner.
Nä nu måste jag ta mig en kopp te tror jag. Får röra mig upp till skolans kaffe och repa lite repliker.
//Sassa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0