Fyra årstider!

Idag är det kallt ute, frost på bilrutorna och ånga framför munnen. Jag har nog aldrig erkänt för någon eller för mig själv att jag innerst inne egentligen tycker vintern kan vara rätt mysig ibland. När snön ligger vit på marken och det knastrar under skorna, och snöflingorna seglar ner och lägger sig som ett skimmer på axlarna. Det är en ganska vacker årstid. Och vissa vinterdagar är riktigt skönkalla, de dagar då det inte är någon bitande kyla utan friskt och vindstilla, de dagar man kan rulla sig i snön utan att börja frysa. Men tiden mellan hösten och vintern är tråkig, när marken består av klumpar av ruttna löv och alla grenar är kala, himlen är stålgrå och man är omsluten av bittra miner. 
Haha, det är helt otroligt vad jag skriver om vädret, jag har aldrig tänkt på att vädret har en sån betydande roll i mitt liv.


//Sassa
  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0