Ducka för himlen och lägga mig under en sten

Nu har jag upptäckt att jag håller på att försöka fly från min vardag, fly från alla problem och låtsas som om allt är som det ska. Allt är lugnt, ingen stress, ingen panik, andas lugnt, in genom nästan ut genom munnen. Herregud!!!! Det funkar inte!!! Man ska inte utnyttja guds namn till alla er religiösa där ute. Men ordet herregud är verkligen ett ord jag brukar använda flitigt, det är bra, har rätt styrka i sig men är ändå ingen svordom. Jag är bra på att skjuta upp saker och hålla för öronen. Men det går inte att göra så i längden, för om jag skjuter på saker bildas en gigantisk hög längst fram som jag inte kan ta mig förbi för en jag börjar sortera högen och det tar evigheter, så därför är det bättre att sortera allt eftersom. Som sin garderob. Ja när sorterade du dina kläder sist? Slängde det fula gamla tröjorna du inte får över huvudet, de urtävättade "svarta" plaggen som nu är grått. Okej grått är inne men inte grått som varit svart, eller alla jeans du inte får över röven? Jag har faktiskt rensat, det finns inget jag inte kan använda i min garderob. Stolt! Men nu handlar där här inte om garderober utan mitt liv. Usch.. idag känner jag att jag vill undvika hela dagen, ducka för himlen och lägga mig under en sten.
//Sassa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0