Vilken fredag!!!

Nu ska jag ta och berätta för er om min fredag. Ojojojojojojojojoj säger jag bara, det är nog en ganska bra sammanfattning av den dagen/kvällen/natten/morgonen.
Jag och Linda hade bestämt att på fredagen skulle vår teaterpjäs och de andras redovisningar firas med en hejdundrande kväll. Vårt mål var att bli så packade att vi inte skulle hitta hem. Linda skulle sova hos mig så att vi hade varann som trygghet när vi tillsist skulle försöka hitta hem.
Vi började kvällen hos mig med alla från vår klass och två från vår förra klass, vi lekte lekar och larvade oss till grannen kom och klagade. Klockan var då 22.30! Känslig granne, och han var riktigt arg också. Vi bestämde oss då för att röra på oss in mot stan. Vi hamnade på Göta Källare. Först stod vi alla och dansade på övervåningen ett bra tag och larvade oss, sen rörde vi oss nedåt till Schlager/dansbandsgolvet och dansade till Carola och Arvingarna m.m. Jag och Linda bättrade på vår fylla med lite Tequila och Lakritsshots och sen rörde vi oss vidare in mot det stora RnB golvet där en manlig strippa stod och dansade på en byggställning. I Cowboyhatt och Amerikanska stringkallingar, han såg ruskigt äcklig ut. Sen försvann han, antagligen i brist på respons.
Sen dansade vi vidare, jag gick iväg och sög i mig tequila för mig själv :P Sen ville resten av gänget dra, då var klockan runt 01.30 men jag och Linda hade bara börjat kvällen! Så vi gick upp och fortsatte dansa vidare, trots att vi båda hade högklackat var vi inte trötta i fötterna.
Ett killgäng satt och glodde på oss med stora tefats ögon och tyckte nog att vi var ena märkliga tjejer. Vi började driva med dom och mima till alla låtar och göra små scener. De garvade och ville ha med oss på någons Svensexa. Sen ramlade jag ihop på golvet och kände att jag inte kunde se något alls, och golvet kände jag knappt längre under mina fötter.
Tillslut stängde stället och vi tog oss ut på något vänster. Väl ute gick vi till Mc Donalds och nån Tysk gubbe följde efter oss och snackade en massa med Linda. Jag hörde bara schenng dilfgtidv jdsvcchch shchdlghschs schvhkgfhv sch shcv. tydligen vände vi i dörren till Donken och skulle hem, jag minns att jag lutade mig mot en soppkorg men kräktes inte i alla fall. Plötsligt var vi i T-banan och Linda satt på golvet framför mig och lutade sig mot mina ben och jag hängde nästan ner över hennes rygg. Fridhemsplan lyckades vi komma till och sen in på Donken igen, och jag lutade mig över varenda papperskorg på vägen men spydde inte, jag spyr aldrig på fyllan, jag somnar innan. Vi vände i dörren till Donken igen och tydligen in i en taxi, detta minns inte jag. Plötsligt sätter jag nyckeln i låset och vi är hemma hos mig igen.
Linda somnar på en gång och jag hänger vid handfatet och blir fotad av Richard som kom hem till mig efter hans julfest.
På morgonen gick jag och Linda och handlade pizza och jag hade på mig min rosa flanell pyamas och frågar Linda "Hur fan tog vi oss hem?"
Mission completed
//Sassa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0