Ingen är perfekt!

Nu har jag inte skrivit på ett tag och det är för att det varit en TOTAL OMÖJLIGHET!!! Har inte kunnat unna mig några minuter av avkoppling, jag har inte tid med det. På fredag är det intagningsprov på Teater Högskolan och på måndag har jag och Linda premiär av vår teaterföreställning!!! Så just nu är det full rulle.

Nu är jag hungrig, min mage kurrade och knorrade massor. Men när ska jag hinna äta? Ikväll någon gång, vid nio halv tio blir jag nog klar med maten. Men vad ska jag äta? Usch vilka I-landsproblem. Vad ska jag äta? Oj vilket jobbigt beslut, tänk istället om man var tvungen att tänka: Kommer jag få äta? Kommer jag överhuvudtaget hitta något som släcker den värsta hungern så jag kan lyckas få lite sömn i natt?
Man har nog ganska tur ändå. Man slipper hungra onödigt länge, man slipper frysa hela nätterna genom, man slipper ha samma tygtrasor på sig, man slipper gå omkring i sitt eget smuts, man slipper fundera på om man lyckas överleva en vecka till. Skönt att slippa allt det där, men vi "bortskämda och välbärgade svenskar" har också problem och djupa bekymmer som kan hålla en vaken nätterna genom.

Ingen är perfekt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0