Du kan göra skillnad!

Sedan september har jag jobbat och slitigt som ett djur tillsammans med Linda med vår teaterpjäs. Vi har skrivit manus, regisserat varandra, skaffat, köpt och lånat rekvisita och scenografi, repat repat repat och rollforskat men nu. Nu så är allt över. Det känns så otroligt märkligt. Från en otroligt insensiv termin utan några som helst sovmornar. Tillochmed helgerna har haft en väckarklocka. Sena nätter, få timmars sömn, stress och press. Och plötsligt premiär. Igår kl 11 och kl 20.45. Helt otrolig känsla. Att stå på scen är mitt liv, det bästa jag vet. Det finns inget som går upp mot att få möta publikens blickar.
Jag är förbannat nöjd för min och Lindas insatts, jag är så oerhört stolt för vårt teamwork. Kvällsföreställning var fullsatt, helt underbart!!! Men nu då? Självklart vill vi visa vår pjäs fler gånger men då är det upp till oss att boka lokal osv. Men det ska bli av så småning om men nu måste jag börja fokusera på vad jag ska göra till vår. Nu blir det en paus i pluggandet och så tänkte jag börja jobba och betala av mina studielån :P men det har varit värt varenda krona!

Jul, jul strålande jul! Men var är snön??? Vad är det för fel på klimatet? Det kommer snart bli så att man aldrig mer får uppleva snö, ja vi har ju kommit en god bit på vägen, rättare sagt en ond bit på vägen. Nordpolen smälter, isbjörnar börjar käka människor för att de är så hungriga. Vi håller på förstör vårt hem. Usch, det är förjävligt!!!
Det lilla jag brukar göra är att alltid släcka alla lampor innan jag går hemifrån, försöker att aldrig kasta skräp på marken, jag åker alltid kommunalt... *harkel* ja det kanske beror på att jag inte har körkort, men ändå. Vad mer kan man göra? Alltså när jag väl får en ekonomi ska jag sponsra alla möjliga natur och klimatorganisationer, men då måste jag sponsra rädda barnen, djurens rätt, Aidsfonden osv.. fan kommer bli fattig så fort jag skaffat mig ett jobb. Suck, det är så mycket vi alla kan göra men vi orkar inte ta tag i saker. Det är en jobbig känsla. Men om alla gjorde något litet skulle det bli skillnad!

//Sassa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0